Strona główna > Aktualności > Świetne wyniki wakacyjne serwisów Currency One

Świetne wyniki wakacyjne serwisów Currency One

(aktualizacja )

Tegoroczne miesiące wakacyjne cieszyły się szczególną intensywnością dla serwisów należących do Currency One, czyli Walutomatu i Internetowykantor.pl/pl

Tego lata aż o 21% wzrosła liczba osób zainteresowanych wymianą online w porównaniu z wakacjami 2018. Obroty także były imponujące, wyższe o 12% r/r. W miesiącach lipcu i sierpniu średnia wysokość transakcji w Internetowykantor.pl/pl i Walutomat.pl wyniosła 6445 złotych. Najwyższa wymiana w tym okresie wyniosła 1,7 mln zł.

To były bardzo dobre miesiące dla obu serwisów. Z czego wynika rosnąca popularność wymiany walut w Internecie?

– W wakacje zakończył się marazm na rynkach. W drugiej połowie lipca zaczęły się niepokoje, powodujące silny spadek wartości złotego. Powodów strachu było kilka. Z jednej strony był to Brexit i ryzyko, że dojdzie do niego bez umowy. Z drugiej – alarmujące dane z Niemiec, mówiące o słabszych perspektywach rozwoju. Do tego wszystkiego Włosi nie mieli rządu i budowali nowy. To wszystko powodowało, że inwestorzy szukali bezpiecznych inwestycji i wycofywali się z Polski, osłabiając tym samym złotego – tłumaczy nasz główny ekspert walutowy Maciej Przygórzewski.

W miesiącach wakacyjnych najwięcej wymieniano euro (69%). A poza głównymi walutami, dużą popularnością cieszyły się także korony norweskie dostępne w Internetowykantor.pl/pl.

– W tym okresie zintensyfikowaliśmy działania reklamowe offline i online, uruchomiliśmy kampanie wakacyjne, nawiązaliśmy nowe partnerstwa – to wszystko, plus atrakcyjne kursy oraz rosnące zaufanie do naszych marek i jakości serwisów, przyniosło tak dobre wyniki – komentuje Magdalena Jasnoch, kierownik marketingu i PR w Currency One. 

Najlepszym dniem w tym okresie był 14 sierpnia – tuż przed długim weekendem. Wtedy wymieniono najwięcej walut na kwotę ponad 108 milionów zł. 

14 sierpnia złoty gwałtownie tracił na wartości. Pod koniec dnia euro podrożało aż o 4 grosze. Istotnym czynnikiem, wpływającym na obroty, okazał się strach, co się wydarzy w dniu wolnym, 15 sierpnia. W rezultacie wielu klientów postanowiło nie odkładać transakcji na później – mówi M. Przygórzewski. 

Kim jest wakacyjny klient, który wymienia u nas walutę online? Z naszej analizy wynika, że 69% klientów to mężczyźni, pochodzący z dużych miast, średnio w wieku 42 lat. Największą grupę korzystającą z wymiany walut w Internecie stanowią osoby w wieku 41-50 lat. Tak jak rok temu, najwięcej transakcji zostało zrealizowanych przez użytkowników e-kantorów mieszkających w województwie mazowieckim – aż 19,0%, natomiast najmniej, bo jedynie 1,6%, przez osoby z województwa podlaskiego. O 8% – w porównaniu z latem 2018 – wzrosła liczba obcokrajowców, korzystających podczas wakacji z internetowych kantorów wymiany walut. 19% użytkowników przy wymianie waluty skorzystało z urządzeń mobilnych.

Zobacz także